fredag 26. august 2011

Det lille ekstra





Kor viktig er egentlig det lille ekstra? Eg tenker berre, sånn egentlig...? Om ein butikk har noko som du  
v i r k e l i g  vil ha, er det så nøye om den bak kassen står og slafser tyggis og sender sms i staden for å hjelpa deg? At butikken er rotete og servicen dårlig?

Eg tenker - JAAA! Eg vil bli godt ivaretatt, eg vil bli møtt med eit smil og føla meg spesiell fordi eg valgte å gå inn i nett den butikken. Eg vil ha fin pose med sløyfa på, eg vil ha varene pakka inn i silkepapir, sleng gjerne oppi litt velduftande  pot-pourri. Åpne døra for meg, ønsk meg ein fin dag! Takk for handelen! Smiiil :) Eg har lyst å gå i frå ein butikk å føla at eg har gjort eit kupp, at eg gjorde det einaste rette, at eg ikkje kunne levd eit lykkelig liv utan den spesielle vara. At eg er verdas beste kunde. DET vil eg ha :)



Foto: fromgeorgiatogermany.com



Am I picky? Eg synst ikkje det...Eg hater når eg går ut av ein butikk og dør litt inni meg fordi eg faktisk handla der, for at eg var så desperat etter akkurat den "dingsen" at eg kjøpte den tross alt. Då henger den følelsen igjen, ødelegger gleda over vasen, serviettane, koppen, puta...

Det lille ekstra, ja takk :) Eg er ikkje sponsa av Hos Tora altså, men kvar gong eg har vore innom der så har eg fått den gode følelsen, du blir møtt med eit smil, du får service, du føler som om du er vennen deira, at du gjorde dei ein tjeneste berre ved å berika dei med ditt nærvær - and I looooove it :) Og kjem heilt klart igjen, igjen og igjen, så det så!

Klem Eli

4 kommentarer:

  1. Takk takk:)
    Vi har en mindre utgave som "TV-Benk". Veldig fin i hvitt også:)
    God helg!

    SvarSlett
  2. Synes det er viktig med god service, men en kan fort bli for pågående også, så det er en finfin mellomting. Men slike som ikke enser deg når du kommer inn, og så vidt tar en pause i tlf.samtalen de har for å ekspedere deg...nei slike plasser handler jeg sjelden igjen!

    SvarSlett
  3. Dette er et tema som jeg er veldig opptatt av også! Som du vet har jeg også vært spesielt fornøyd med servicen som Hos Tora viser :) Mange kunne lære av dem! Det førte jo også til at jeg handlet veldig mye der. På den annen side synes jeg dessverre det er utrolig mye dårlig service i norske butikker og ikke minst på restauranter. Etter å ha vært mye i USA merker man veldig forskjell! Det koster så lite å smile og ihvertfall virke litt interessert i kunden sin :)

    SvarSlett
  4. Jobber i butikk selv og mitt mål for kundeservice er at de skal sitte igjen med en god følelse inni seg for at de kom til oss å handlet. Jeg blir fort veldig engasjert i mine kunder og snakker masse om de tingene jeg brenner for - ikke for å være typisk selger, men fordi jeg faktisk mener kunden vel. Hater innpåslitne selgere når jeg selv er ute å handler og prøver alt jeg kan å ikke bli slik!!

    Jobber med Babyutstyr og der kan det jo være litt hormoner i sving, så kan opplever jo litt forskjellig ;-) I den bransjen jeg jobber i legges det igjen mange kroner når man skal ha det meste til sine søte små - og da mener jeg det SKULLE BARE MANGLE at ikke jeg kunne vært både hjelpsom og smilt til de som velger å komme til oss.
    Ha en smilfylt lørdag :-)

    ps takk for at du besøkte bloggen min!!

    SvarSlett

Tusen takk for helsing, det gjer meg glad!