mandag 26. november 2012

Om å late som om...

Pinterest via



Me er heldige...
Me som bur her i Norge.
Me som har så mykje at me ikkje eingong veit kva me ønsker oss til jul.


No sit eg og Herr Fryd i kvar sin stol og later som om me begge har gløymt at me skulle laga liste over julegåvene som lyt kjøpast inn før fredag. Til helga reiser me nemelig til svigerfamilien for litt førjulskos og gåve utveksling. Julekorta ligg klare i konvoluttane sine, men dei må få namn på seg... Og magen min, den er grådig klar for pinnakjøtt à la Åshild og ei lattermild helg med mykje godt humør. Det pleier ikkje mangla på gode kommentarar og latterbrøl når denne gjengen samlast. Good times!



Pinterest via


Over til den gåvelista igjen, let's face it... mykje kjekkare å sitta og surfa etter julebilder på Pinterest.
Men me har hatt det ganske kjekt med å sjekka kva me ikkje visste at me trengte på enklere liv.
Sjå berre her for eksempel... perfekt for dei som vil begynna å trena i det små ;-)

No skal Frøken Fryd ta stilling til adventskalenderen.
To be or not to be...
I siste liten? Eg? Aldri...



Pinterest via



Har du adventskalender til dine born?
Fins det ei øvre aldersgrense?
Er det dårlig "parenting" å ha snope kalender?
Vår blir nok ein kombinasjon av aktivitetskalender, snop og "nødvendighetsartiklar".
Må på ein måte berre begynna.
Første desember, det er på laurdag det... {kremt}.




14 kommentarer:

  1. Jeg har en veldig enkel adventskalender til mine 2 barn som nå er tenåringer. De får en pakke hver på hver søndag i advent. Dvs jeg lager åtte pakker og det er stort sett godteri.

    SvarSlett
  2. Slik er eg og,ute i siste liten... Får svinge nedom byen å kjøpe litt småtteri på torsdag, men litt har eg klart og kan byrja på imorgon,kanskje.... :)
    Ha ei go natt :)

    SvarSlett
  3. Jeg er skikkelig dårlig bloggemamma i år og gir jentene våre adventskalender fra Lego. Helt ubloggbart! ;)

    SvarSlett
  4. Hei på deg!
    I år vert det ei hektisk jul for oss med flytting og oppussing, så her vert det dårleg med julestemning generelt....
    Når det gjeld adventskalender så vert den og redusert i år...
    Eg har ei jente på 14 år, og må innrømme at det for kvart år har blitt vanskeligare og vanskeligar å finne passande gåver innanfor ein passande pris.... så i år har eg kjøpt vanlig sjokolade kalender som ho får åpne kvar dag, så får ho ein adventsgåve kvar søndag i desember... Håper det hjeper litt på både tid og lommebok.... ;o)
    Men neste år kjem eg nok kanskej til å laga vanlig kalender igjen... og forhåpentligvis begynner i goooooood tid....(not...)

    Lykke til med shopping og kalender!

    klem ib

    SvarSlett
  5. Er glad eg ikkje treng bekymre meg for dette riktig ennå.. Men det ligg faktisk ein Friends-kalender klar til tulla om et par år.. Er nemlig vunne på julemesse :)
    Og nei syns egentlig ikkje det burde være aldersgrense på kalender, men så har eg ein veldig snill mamma som laga adventskalender heilt til eg gifta meg (for 2 år sidan) :D

    Lykke til med alle forberedelsane!! Og nyt helga som kommer!

    Klem

    SvarSlett
  6. Tihi:) hadde nesten glemt ut kalenderen jeg...
    tenkte at det bare var greit med sjokoladenisser på farmors broderte, men det går sakte men sikkert opp for meg at både ungene og jeg kanskje har andre krav iår...
    tror det får bli "jatakk, begge deler" her - farmors og aktivitetskalender...
    hm...må ta stilling til dette iløpet av et par dager ja...det nærmer seg jo!
    lykke til med "siste innspurt" - og god tur! det høres skikkelig kos ut:)
    ønsker deg en flott onsdag:)
    (trodde også jeg var følger, men er ihvertfall nå!)
    klem

    SvarSlett
  7. Hei på deg :o) adventskalender varer helt til de ikke vil ha det lenger. Jeg har 4 barn, eldstemann på 21 skal få sin kalender på hybelen i år :o) Da barna var små fikk de puslespill (se mer om det på bloggen min om du vil) nå er yngstefrøkna 11 og det blir litt annet småtteri som viskelær og blyanter, hårstrikk ol som er absolutt helt nødvendig.... Flaxlodd kalender for de litt større er jo genialt :o) Blader, julefilm ol som er koselig å se sammen i førjulstiden :o) Godteri må vel være ok i desember, jeg kjøper smågodt og legger tre-fire biter av det de liker i en liten pose, dette får de hver dag. En ungene gjemmer alt til lørdag :o) Da får han mye på en gang :o)

    Ha det godt :o) Klem fra Nina

    SvarSlett
  8. Det e godt det ikke bare er meg som IKKE har adventskalenderen klar tidlig i oktober. Jeg kjenner at jeg ikke stresser. Skal telle opp gavene i morgen, og om jeg ikke har nok, får jeg kjøpe de siste en annen dag. av og til supplerer jeg etter at 1. desember er passert også...haha. "Mamma, koffår går kalenderen berre til 15?" Og hos oss får de ikke hver sin en gang. Noen dager får begge, noen dager får bare en av de. Noen dager akriviteter, noen dager sokker og truser.
    Så sånn er det! Og de har mye søkt ute på nettet...ikke vet jeg hvordan jeg kom over det, men fant et minigolfsett på finn.no som skal brukes når en sitter på do.
    Hadde vel aldri fått mannen ut fra toalettet da...haha

    SvarSlett
  9. Adventskalendeer er det ingen aldersgrense på! mine er små, men eg har sjøl hatt adventskalender heilt te eg fikk små sjøl.. kniis :-) her er det ein miks av aktiviteter, leker og snop på lørdagane..! håper gavene er kommet i boks, her er jeg halvveis! ha ei strålende helg, hørtes veldig koselig ut :-D
    klem

    SvarSlett
  10. Min adventskalender er en blanding av aktiviteter, småting (som helst er praktiske) og godis på lørdager. I år er det blitt litt lite med aktiviteter, men småtingene er alt fra spenner og strikker til lego til den minste og smykkeanheng til den store. Bruker ikke så mye penger på det, men kjøper litt større sett jeg kan dele opp av både lego og strikker :)

    Øvre aldersgrenser tror jeg ikke jeg kommer til å ha (mine er 2 og 6 nå), men
    kanskje greit å slutte når de flytter ut? :)
    Ha en super dag!

    SvarSlett
  11. Som alltid skriver du med snert og teft - og jeg får alltid smilet frem. Takk for genialt tips om tå-treneren forresten ;) virkelig nyttig,...yeah right... ;) Ikke like lett å finne ut hva man ønsker seg er det vel, vi har så mye...men jeg finner alltid på noe likevel jeg. Sitter og ser på alt som ramler ned i postkassen fra alle de store interiørbutikkene - og går jo i spinn. Vips, så fant jeg ønskene mine ;) hehe..
    Kalender til barna ja...vel - i år blir det kjøpt kalender...i fjor pakket vi inn en haug av pakker...men det rakk vi ikke i år :( syns ikke det er noen øvre grense forresten ;) klem klem og god helg. Koselig å innom deg igjen!

    SvarSlett
  12. det er det som er så fint med bloggen din -
    ingen glansbilder og bare solskinn
    jeg er som deg - menneskelig og full av feil
    det er heimen vår også, og hvordan middagsfatet eller bursdagsbordet ser ut! :)

    i år blir det (dessverre) snarveien med julekalendere til ungene.
    men jul blir det i år også. :)

    fin helg til deg
    klem fra
    Åpent^hus

    SvarSlett
  13. Så fine inspirasjonsbilder:) Jeg elsker å bla gjennom pinterest - finner så mye inspirasjon. Problemet er bare at resultatet blir sjelden like bra når jeg skal prøve meg på det samme;) Du er heller ikkje den einaste som lev etter "i-siste-liten-prinsippet* Her i huset kom kalenderen opp i dag.
    (Og du.. godteri i kalenderen er fullt lov! Iallefall her i huset:))

    Håper helgen din har vært fin:)
    Klem

    SvarSlett
  14. Rett fra levra og rett på sak - er det rart jeg digger deg!

    Jeg får julekalender av mannen, jeg har aldri laget julekalender til noen (tror at når vi får barn så er det han som lager *fnis*)

    Håper alt er godt med deg, du gode!
    KLEM

    SvarSlett

Tusen takk for helsing, det gjer meg glad!