tirsdag 20. desember 2011

Om att - og om att-att...

Tine K via Line Klein




Mørkt når eg går - mørkt når eg kjem heim... Nokon som kjenner seg att? Ja, mange vil eg tru. Slikt vert det ikkje mykje blogge bilder av - i alle fall ikkje når utstyret er eit enkelt lommekamera som Frøken Fryd knapt kan handtera. Då låner me bilder. Og så blir me inspirerte likevel. Det biletet kunne jo like godt vore tatt her i Fryd Heimen, eller ikkje...

Berre for å vera litt ekkel så kan eg no informera om at julehandelen er i boks. Jepp! No har alle fått. Og veit dåke kven som har juleferie no? Jepp (igjen), det er MEG det! Heldig?? Oh yes! Og no er eg så lykkelig og glad at eg skal dela ein skjønn liten julehistorie med dåke.



google.com




Dette er ein historie om Store Fryden når han gjekk i barnehagen. Det var rett før jul, og i barnehagen så snakka dei om Jesus som vart født og lagt i ei krybbe. (Eventuelt "Han Jethoth" (th er lespelyd) som Lille Fryden seier.)

Vel, Store Fryden hadde høyrd denne historia ein del gongar før, og når den for n'te gong vart presentert, som seg hør og bør i juleforberedelsane, så utbryter Store Fryd'en: "Herremann, blir 'an fødde nå igjen?!?"  Han syntes tydeligvis synd i han Jesus som dreiv og blei fødd om att og om att og om att-att... Hihi, så enkelt kan det altså være i uskuldige små borns auger.

Denne historia har me humra godt til mange ganger - og den vert nok tatt opp i konfirmasjonstalen ja...

Har du ei skjønn, lita julehistorie du vil dela? Treng ikkje vera i frå barnemunn.

Klem Eli (som har juleferie - wooohoooo - rubbing it in - wooohooo!!!)

11 kommentarer:

  1. Hoho :) Nå fikk jeg meg en god latter! Herlig! Barna sier de skjønneste ting!

    Kos deg med ferien, og ave maria og stjerneskudd er nydelige melodier. Lytter mye til dem også :)

    Klem Tonje

    SvarSlett
  2. Søt historie ;) Ønsker deg en herlig juleferie.
    *tine*

    SvarSlett
  3. hehe...ja de ungene..
    Takk for hilsen Elin, jeg er ikke selveste Svartnissen, altså..men kjenner til og vet selv at jula kan være bob bob, for så å være så mye mye bedre neste år!
    Klem!

    SvarSlett
  4. Ein god latter for lenger livet,ungane får sagt det dei :)

    ÅÅÅÅ du e heldige som har fri og er i boks med julehandelen.
    Kos deg Eli, vel unt!
    ( tusen takk for koslige kommentarar du legg att, da lika me :) )

    vi har en utfordring : "vis oss ditt juletre" :)
    kom og bli med!

    henriette

    SvarSlett
  5. Hihi, artig historie:)
    Har en liten en jeg og som skjedde for mange år siden:
    I barnehagen hadde jeg dagen før fortalt om de tre kongene som kom med gaver til jesusbarnet, gull, røkelse og myrra. Hadde små gjenstander til hjelp, og syntes dette hadde vært en bra samling.
    Så kom en for å levere barnet sitt, og sier med glimt i øyet at jeg burde være litt klarere i talen når jeg forteller til barna. Å, sier jeg. Barnet hadde hjemme fortalt fra samling om da jesusbarnet fikk gull, rødpølse og det siste huska ikke barnet hva var :)
    Herlig:)

    Ha en fortsatt fin ventetid!
    - AC

    SvarSlett
  6. Haha, det er fra barn og fulle folk man skal høre det! Ingen julehistorie, men femåringen vår har snakket en del om Gud og Djevelen her i det siste. Jeg: Tror du på Djevelen da? Femåringen: Jeg tror på deg, jeg mamma! Ha en knallfin start på juleferien!! :) Klemmer

    SvarSlett
  7. Glemte forresten å si at de bildene fra Tine K er helt herlige og kan vel neppe vises for ofte ;) Gleder meg til å få unna noen mindre gøye pliktgjøremål i dag og så kooose meg med resten av førjulen!! I morgen skal jeg også lage frokosten litt ekstra bra for mine kjære, inspirert av deg ;) Klemmer ♥

    SvarSlett
  8. Hurra for alle pakker i hus og juleferie ;)
    Blir muligheter for foto i lys nå hi, hi.
    Herlig historie du hadde på lur -perfekt i konfirmasjonstalen ja!
    Nei, nå skal jeg hoppe i dusjen og få sving på de siste sakene -så blir det JUL hos KROnPRINSESSENE også ;)
    Ha en strålende førjulsdag Eli.
    Klem May Helen

    SvarSlett
  9. Søt historie om lille Fryd :) Og hurra for juleferie! Nyt og kos deg <3

    SvarSlett
  10. Heldige du som har juleferie!!! Nyt dagene!!!
    Herlig historie fra barnemunn - de må vi ta vare på!!
    Juleklem til deg!!
    Heidi :)

    SvarSlett
  11. hehehe den er så goe den historien, og han e så goe han gutten som sa dette :) klem til go-guttane og go-mammo deiras:) fra Janne :)

    SvarSlett

Tusen takk for helsing, det gjer meg glad!