søndag 11. desember 2011

Når ein pepperkakebaker baker





I dag er sort nummer to komt i boks - og dette, godt folk, dette var skikkelig teamwork! Her har alle mann alle bretta opp armane og gravd fram sine kunstneriske evner







Som dåke ser så vart "Bent" stemt ut av Familien Fryd også...







Snikfotografering - dette må ikkje nemnast for nokon... Men dokumentasjon er viktige greier!





I dag har eg baka biscotti også, det har eg aldri gjort før - og eg trur dei vart bra. Så då var det totalt tre sortar gitt. Kor mange sortar bakar / kjøper du til jul?

Klem frå baker-mester-eli-pus

12 kommentarer:

  1. Så flotte pepperkaker dere har bakt, ekstra flott med pynting. Kanskje vi også burde prøve det!?
    Vi har bakt pepperkaker og gaffelkaker, rulla marsipan - og fått goro og fattigmann av mamman min. Tror ikke det blir mer i år, men jeg har pleid å ha kromkaker og berlinerkranser også.
    Og brente mandler, men foreløpig ligger mandlene i kjøkkenskuffen.

    Ha en fortsatt fin kveld!
    -AC

    SvarSlett
  2. God kveld Eli!
    Gjør regning med du sitter i sofaen med beina høyt nå? ;)
    Måte på innsats...
    Godt jobba ;)
    Her er pepperkaker og kakemenn i boks. Og det blir med det.
    Ruller nok ut litt marsipan forresten. Men det kan vel ikke kalles å bake!
    Forresten veldig (farlig) godt med julekaker merker jeg ;)
    Tudelu!
    Klem May Helen

    SvarSlett
  3. Så kunstneriske pepperkaker! Her havna de i boksen uten noe pynt i år, men de få kaloriene vi event sparte der har jeg allerede tatt igjen med å beg å spise av jo konfekten jeg lagde i går mens Lokfører'n helt på egen hånd (etter litt konepress!) bakte brune pinner! Her er ellers kokosmakroner og risboller på plass også tar snille gangen min med seg opp til flere sorter når de kommer ned til jul- jo da, skal vel få spist nok i år også;-) fin uke til deg fine frøken!!

    SvarSlett
  4. Hei hei Frøken .)
    Jeg ligger på det jevne med en ca 8-10 sorter, og alle er i boks!!! Øhh, tulla!
    Her hjemme bakes det stort sett pepperkaker og kakemenn, og så er jeg så heldig at min kjære mor alltid sender noen bokser med litt forskjellig :)
    Hun elsker å bake!
    Tenkte jeg skulle prøve meg på litt julegodteri, men den der "ånden" må bare kommer over meg :)
    Her har det vært en trøøøtt og slapp helg. Jeg er glad det bare er julebord en gang i året. Sliten i to dager nå, men fytti så morsomt det var :) jeg prøver å leve etter mottoet: helt om natta, helt om dagen, eller var det omvendt :)
    Fin kveld til deg, klem klem

    SvarSlett
  5. Å hjelpe meg!
    Baker du også??
    Ok da. Har bretta opp armene, eller heter det ermene? og fått bakt de 7 sortene i dag!

    Imponert,sant?
    Pepperkakehus er også i boks..eller, i deler da.

    SvarSlett
  6. og hallo,fiiine og kreative pepparkakor forresten!

    SvarSlett
  7. Skulle være tanten min! Gangen bidrar til svært lite foruten rot her i huset;-) helvetes stavekontroll på IPhone!

    SvarSlett
  8. Så fine peperkaker, mine er også kommet i boksen i dag, men vi har ikke fått pyntet dem ennå.
    Så masse fint det er i innleggene neden for, ser det er lenge siden jeg var på nett. Dagene går så fort at jeg rekker ikke å snu meg.

    Du er så flink til å sette sammen ting, elsker de mosefatene:-)

    Klem fra Annfrid

    SvarSlett
  9. Så flinke dåke e :) her er INGEN tradisjon på antall sorter, me lagar det me har lyst på. Ingen vits i MANGE sorter som ikkje blir oppspist iallfall... i dag blei det julamenn og gjærbakst ( horn)
    Tenkte eg skulle bake nokre prinsessekaker ( gjærbakst) og litt kanelsnurrer .... nam nam! Så får meg sjå då....
    Ha ein fine kveld vidare Eli!

    Henriette

    SvarSlett
  10. Så fine de ble!
    Og hahahaha, hjertet med Bent på var artig!!
    Det skal jeg ta meg med og gjøre neste gang vi baker jeg og, tipper ungene syns det er KULT;)

    Her har det blitt to runder meg pepperkaker og en med Serinakaker - vet ikke om vi rekker så mye mer;)

    Ha en finfin kveld!

    Klem Line

    SvarSlett
  11. Wow - så flinke Fryd familien har vært!!
    Riktig flotte kaker altså!!!
    3 sorter her i huset - det er nok det!!
    Kanskje en runde til med risboller - de er jo supergode!!
    Klem Heidi :)

    SvarSlett
  12. SÅ fine pepperkaker!
    Du er selvsagt velkommen til å linke biscotti-oppskriften til bloggen min, det er bare hyggelig ;-)

    Blir ikke mange sortene her i år, pepperkaker for StoreIAs skyld, biscotti til mors kaffe, og Sarah Bernhard (nam!!) til alle <3
    Legger ut innlegg om de når den tid nærmer seg for interesserte.

    Ha en fin uke Eli!

    Klem fra meg

    SvarSlett

Tusen takk for helsing, det gjer meg glad!