tirsdag 17. april 2012

Å ha ein kunstnar i familien




Familien Fryd sitt yngste medlem,
ja - med unntak av pusane då,
er ein kunstnar sjel.







Før påske kunne han stolt ta med mamma og pappa
på kunstutstilling på SFO, det har dei kvart år og dei er kjempe flinke!
Han viste oss sine egne kunstverk, og så vart han intervjua av lokalavisa.
Og det er jo stor stas må veta :-) Både for store og små.







Lille Fryd'en har tidligare uttalt at han skal bli kunstnar,
og at han har talent er jo foreldra overhodet ikkje i tvil om.
Objektive? Me? Nisj...








No har han fått heim kunsten sin,
og den skal sjølvsagt få pryda veggen på 
rommet hans. Mammo må berre nett ein liiiiten
tur på Ikea og finna bildelister til han og Store Fryden.







Ikea... grøss og gru..!
Er det som å banne i kjerka å skriva det i ein
interiørblogg? Kanskje det er mammabloggeren i meg
som skrive dette... Men eg har oppriktig meint å ta turen til
Ikea ei stund no, eg ooooooohooooorker det berre
ikkje. Av og til er berre Ikea "to f'ing much".
Vil ikkje! Men ein dag, ein dag så
skal eg trekka pusten djupt og
så skal eg rett og slett
berre få det unna.
Det skal eg.
Jepp!




13 kommentarer:

  1. Herlig gutt !! og så flink :)
    Og Lucas var jo bare smelt !!
    Snakkes neste uke,skjønne Eli !!
    Klem:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Me snakkes øyeblikk me Martha, og eg gleder meg :)

      Slett
  2. Oi - så flink han er!!!
    Flotte gutten og!!
    Nei - jeg hadde nok heller ikke orka en tur på Ikea idag... har fri og koser meg! Var forresten hos frisøren - nå er jeg helt lys!!! Rart men sommerlig!!
    klem Heidi :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Heyyy blondie :) Gleder meg til å sjå nye sveisen da! Har du meldt deg på til Ølen neste laurdag? Fin fridag i dag??

      Slett
  3. Hey! Slekter på onkel eller?

    SvarSlett
    Svar
    1. Heilt klart, han ligner også :-) Kanskje ikkje samme boots, men dei ligner ;-)

      Slett
  4. Først: Ikke gidd å dra på Ikea! Bare rot der, bare rot!
    Så: Har hørt om denne SFOen! (har venninne med barn der)
    Hører at de er flinke der! Og slik ser det ut, ser ut som en fantastisk utstilling!!

    Flink sønn:))

    SvarSlett
    Svar
    1. Vardenes SFO er kjempe bra! Virkelig :) Lillebror Fryd skal begynne i fjerde klasse fra hausten av, men han fortsetter på SFO og vil gjerne være med på heildags SFO når det er påske, vinterferie, haustferie osv fordi dei har det så gøy. Supert personale, godt samansatt og det virker som dei trives godt på jobb og i kvarandre sitt selskap.

      Angåande Ikea... har kvinna meg opp til å ta turen i morgon - då har eg fri og kan gå midt på dagen. Skal berre ha bildelister - how bad can it be... :S

      Slett
    2. Hele dager på SFO er populært her i huset også!
      Vi hører til Kampen skole.
      Mht Ikea..pga ombyggingen var det bare rot sist jeg var der, og så hadde de ingenting nytt,,nesten tomt i hyllene.. men kanskje det er bedre nå! God tur:)

      Slett
  5. Bare den flotte og ryddige utstillingen gav et godt inntrykk av SFO'en. Ingenting er jo bedre enn når småttisene stortrives også andre steder enn hjemme! :-)

    Liker Ikea åkkesom jeg. Alltid noen gode tilbud i rotet. Men hvis jeg tenker meg ekstra om ...litt for mye bråk igrunnen, og IKKE kjekt da vi skulle på kjøkkenjakt i det rotet. Ingen kjøkken utstilt engang, så da ble det ikke Ikeakjøkken. Og det er sikkert kjipere for min lommebok enn for Ikea!

    SvarSlett
  6. Det var en skikkelig søt kunstner du har - herlige kunstverk! Ølen - eg e klar som et egg (et stort egg...)! Du og regner jeg med? Fnising og shopping here we come! :)

    SvarSlett
  7. Å for en skjønnas du har! Så gøy at han vil bli kunstner! Og så stas å bli intervjuet og tatt bilde av til lokalavisa. Du må gi beskjed når han er å finne og i hvilken avis så vi kan lese:)

    Fin utstilling! Ryddig og flott!

    Ikke så glad i tur til Ikea jeg heller. Skriver lister på forhånd når jeg skal dit, og tar sjelden barna med:)

    Ønsker deg en fin kveld
    Klem Tonje

    SvarSlett
  8. Flinke, skjønne Erlend ! helsa masse til han og gi han ein god klem fra stolt "gudmor" :)

    SvarSlett

Tusen takk for helsing, det gjer meg glad!