lørdag 21. januar 2012

Ny favoritt!





Frøken Fryd har endelig oppdaga Marian Keyes...
Det var jammen på tide - og det var ikkje av meg sjølv, måtte få hjelp faktisk.
For nokon er det sikkert heilt utrulig at ein lesehest som meg ikkje har åpna ei av desse fantastiske bøkene hennas før, det verste er faktisk at eg har hatt fleire av bøkene hennas på nattbordet i årevis utan å åpna dei. Eg begynte riktignok på ei av dei, den var på engelsk, og eg kom berre ikkje i gong.

Men...
Så fekk eg ei til jul av Cile.
Og no når eg åpna den så var eg solgt gitt.
No er eg i full gong med bok nummer to, og eg veit at
eg skal tigga og be mi kjære Cile om å få låne fleire av ho for eg veit at ho har.
Snakk om feelgood skrivestil, eg flirer og ler, koser meg, må lesa berre litt til.
Eg som alltid har vore krim dronning. Gi meg spenning, drap, intriger,
drap, blod og gørr - det har liksom alltid vore page turner
for meg. Men no, no er det Marian Keyes for alle penga. 
Eg er blitt tipsa om fleire gode bøker frå denne dama:
"Vannmelonen"
"Rachels Ferie"
Og no har eg starta på "For god til å være sann".






Så no berre lener eg meg tilbake og leser og koser meg.
Merker at blogginga går litt trått om dagen, 
ikkje får eg tatt bilder i vinter mørket
og ikkje har eg så mykje anna
 å komma med.

Men no har eg i alle fall komt 
med gode bok tips!

Liker du å lesa blad eller bøker?
Leser du helst krim, humor, kjærlighet og drama eller kanskje helst faglitteratur?
Favoritt forfatter?
Lydbøker?
Bok eller nettbrett?
Og har DU lest Marian Keyes?
Kan du tipsa meg om fleire god bitar frå ho?
Eller har du andre feelgood favorittbiter å dela?

Eg er åpen for innspel.
Bring it on, please!




17 kommentarer:

  1. Så heldig du er, du har mye kjekk lesing i vente:-) Eg har lest alle bøkene hennas og vente med lengsel på ei ny.....
    God helg fra meg:-)

    SvarSlett
  2. Jeg er mest blader..liker å tulle meg i et stort teppe,med en stor kopp te..(neida..her går det bare i kaffe !!! )
    Jeg elsker følelsen av å komme hjem med et nytt blad,vente til roen har lagt seg i huset..og så sette seg ned og nyte..det er topp !! mest interiør..men abbonerer på elle og costume..De liker jeg.
    Bøker går litt i rykk & napp..veldig kjekt med boktips..Liker godt å ha med bok på solferie..
    Snakkes på mandag.
    God klem:)

    SvarSlett
  3. Vannmelonen er best!
    (ellers har jeg jo tipsa deg før)
    Litt labert på lesefronten for tiden..bloggingen har på en måte tatt litt over..

    Kos deg med bøkene! klem:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hos meg, nett no, har lesinga tatt litt over blogginga :) Men det er godt med litt variasjon.

      Fortsatt god helg, WB!

      Klem Eli

      Slett
  4. Jeg elsker bøkene hennes og har en hel haug av dem.. Noen kan jeg nok snarte lese på nytt igjen siden det er så lenge siden. Jeg begynte faktisk på boka En stjerne i natten i sommer, men er ikke ferdig. Jeg leser mest bøker gjennom vår og sommer når jeg sitter ute.

    God lesing! :)

    SvarSlett
  5. Jeg er glad i å lese, men har ikke lest noe av henne. Skjønner jeg bør prøve det.
    Så takk for tips!
    Ellers har det gått mest i skandinavisk krim i det siste.
    Begynte først på Harry Hole i sommer, så holder på med de bøkene - og en del andre innimellom.
    Og så har jeg akkurat oppdaget Cecilie Samartin, lest en del av hennes bøker og.

    Ha en fin lørdag!
    - AC

    SvarSlett
    Svar
    1. Jo Nesbø er jo ein racer til å skriva - er det forresten nokon han IKKJE kan? Eg har også lest bøkene til Camilla Läckberg - krim - kjempe kjekke. Og Cecilia Samartin er jo ein heilt klar favoritt :) Eg har ei godbok av ho liggande å venta på meg.

      Ha ein herlige laurdag, AC!

      Slett
  6. Eg har ikkje lest bøker av ho, veit ikkje heilt kvifor.

    Men eg er utrulig glad i å lese:)
    Akkurat no leser eg "Reisen hjem" av Lori Lansens.
    Det er ein roman, eg les også gjerne krim
    Kjekt å variere litt.

    God helg vidare!

    SvarSlett
  7. Godt med lesetips, det trenger i hvertfall jeg! Gleder meg til og se deg igjen på mandag!

    SvarSlett
  8. Uff jeg har ikke fått disse bøkene helt til. Men jeg bør definitivt gi dem en ny sjanse skjønner jeg =)

    SvarSlett
  9. Hei du rogalandsblogger (som jeg ikke visste)
    Takk for boktips, elsker bøker, så denne skal jeg legge meg på minne.
    La meg til her jeg :)
    Klem fra en annen rogalandsblogger fra Stavanger.
    Mette

    SvarSlett
  10. Takk for informasjonen!
    Nei, visste ikke at det var en facebookgruppe, visste heller ikke at det skulle være treff!

    SvarSlett
  11. Er det en lukket facebookgruppe, finner den ikke. Hvis den er lukket, inviterer du meg til som medlem? Mette Rullestad

    SvarSlett
  12. Takk for tips!
    Digger lettlest jentelitturatur!
    Klem fra Silje

    SvarSlett
  13. Takk for tips på Facebook! Kan jeg spørre hva gruppen heter......? Høres supert ut!

    SvarSlett
  14. Som du vet så har jeg vært en mangeårig fan av Marian Keyes :) Visste du at hun var alkoholiker før? Da ble jeg enda mer imponert over at hun kom seg ut av det og ble en utrolig suksessrik forfatter. Hadde du lest Rachels Holiday ennå? Jeg kan også anbefale Sushi for nybegynnere, Lucy Sullivan skal gifte seg og De desperates café. Hmm, spørs om jeg ikke må lese litt Marian Keyes på ferien vår i april :) Hvis ungene klarer å være opptatt med Ipad og Ipod da, så blir det ihvertfall mye tid til å lese på en laang flytur :) Klemmer

    SvarSlett

Tusen takk for helsing, det gjer meg glad!