søndag 11. mars 2012

Litt til...




Eg er så heldig at eg fekk nydelige blomar til bursdagen min av min kjære!
No har rosene begynnt å bikka litt med hovudet,
men dei andre søte blomane står like fint - så dei har eg tatt ut av buketten og i egen vase.
Så kan eg nyta dei litt til...





Knoppane ser ut som dei er av gull - dei er aldeles nydelige.





No prydar dei spisebordet i lag med dei av ranuklane som fortsatt står i frå forrige helg.
Eg har klipt dei ned og satt dei i små vasar, så står dei gjerne litt til...





I dag har me stor innrykk i Fryd heimen, mormor, morfar, onkel Ole og tante Kjersti kjem til middag. Til kaffi kjem også mine fine søskenbarn og tanta mi, Eli, så det gleder eg meg til. Som dåke forstår så skal eg feira min ungdommelighet litt til...

Til middag blir det chili con carne, salat og focaccia.
Til kaffi har eg laga Pavlova, Brownie og Oreokake,
og Herr Fryd skal steika vafler - trur det må bli bra altså.
Det vert nok litt bær og frukt til overs frå Pavlova pyntinga til ein fruktsalat håper eg.






Om kokkeleringa går bra, så kjem det vel eit aldri så lite skryte innlegg med kaker og oppskrifter.

God søndag, godt folk!
Her koser me oss med storfamilien.



8 kommentarer:

  1. Høres ut som du har superdupre planer en gråtung søndag i oljebyen..

    :)

    SvarSlett
  2. Så koselig med familiebesøk! Det har vi kosa oss med i helga også. Nå bærer det aldeles straks til Gardemoen for å sende de avgårde hjem igjen- like trist hver gang, men snart er det heldigvis påske!!! Ha en fin fin dag, klem fra Karlotten

    SvarSlett
  3. Så kos å få innrykk av familien :) Nydelige bilder i dag.

    Fineste søndagen ønskes deg og dine!
    Her har vi gjort unna skogstur og grunnet ett strøk på lister og sparklet taket- puh!
    klemklem

    SvarSlett
  4. Blomster gjør meg glad, rett og slett! Gleder meg til å se bilder fra "etegildet" ;) Ha en fortsatt super søndag!! Her har vi bakt Oreo Cupcakes. Og mannen skal lage Tikka Masala fra bunnen, gleder meg :) Klemmer

    SvarSlett
  5. Nydelig, så flotte blomster:) Ha en fin søndagskveld, klem fra Agnete:)

    SvarSlett
  6. Ååååå det er gøy med storfamiliedag!
    Så god du er som lager i stand alt selv også!
    Vi hadde også storfamiliedag,men det ble bestilt pizza (hihihi)
    Sees

    SvarSlett
  7. Fine blommar!!
    Trenger noe som lyser opp i dette tunge været!!
    Nå venter en ny uke - og snart treffes vi!!!
    klem Heidi :))))

    SvarSlett
  8. Så fine blomster du har fått av snille Frydmannen!
    Og veldig fine bilder du har tatt.
    Wow, jeg er imponert over kokkeleringen. Ikke måte på oppdisking!
    Vi hadde også storfamiliemiddag hos oss i går med familien fra begge sider. Svigermor hadde med kake og hadde ansvar for kjøttet, mannen skrelte poteter og jeg jeg hakket grønnsaker. Grei arbeidsfordeling :) Jeg liker ikke å ha ansvar for kjøtt og denslags, det trenger ikke gå bra ;)
    Sees snart, grugleder meg :)
    KLEM

    SvarSlett

Tusen takk for helsing, det gjer meg glad!