torsdag 8. november 2012

Strålande personlighet

Kilde: google.com

Mine kjære medbloggerar og andre medmennesker.
Eit lite hjartesukk frå Frøken Fryd...
Eg er fullt klar over at dåke alle har strålande personlighetar.
At dåke er varme og fine mennesker.
Fulle av velvilje og godhet sprer dåke glitter rundt dåke i kvardagen.

Men det er ein ting eg ønsker å gjera dåke oppmerksomme på.
Dåke lyser IKKJE i mørket.
Og folkens, no er det mørkt ute altså.
Ikkje nok med at det er mørkt, det regnar ein del.
Me damer er også flinke til å ha svarte kåper, mørke bukser og svarte støveletter.
Det vil seia at me glir veldig godt inn i omgivelsane etter mørkets frembrudd.
Ikkje bra! Ikkje bra!

Så ei lita oppfordring frå meg til deg;

Bruk refleks!
Vær synlig!
Husk at det er mange som er glad i deg!

Varm klem frå Frøken Fryd, småfrustrert bilist...




 

10 kommentarer:

  1. Kjenner meg igjen i hjertesukket! Folk tror virkelig de lyser selv i mørket, hihi. Selv irriterer jeg meg grønn som billist, men er ikke flink som fotlist å huske på refleksen. Hvordan er det mulig? Jeg må skjerpe meg, altså!!!

    Ønsker deg en fin dag
    God klem Tonje
    PS. bli gjerne med på giveawayen min. du kan vinne lekre øreringer fra The Butterflyshow:)

    SvarSlett
  2. Hei skjønne deg:)
    Så viktig da er men ofte når ein er ute å går så tenker ein ikkje over det men når ein kjører bil det er då ein ser så lite ein ser av folk,så lurt med refleks:)
    Eg er jo litt nysgjerrig eg,korleis ser ho ut svigermor di,du veit Stord er ikkje alltid så stort,hihi:)

    Ein nydelig dag til deg:)
    Klem fra Lillian

    SvarSlett
  3. så flott innlegg Eli. :)

    God helg til deg.

    SvarSlett
  4. Bra! Tenker på det kvar dag til og frå jobb... Er så ekkelt, Ein kan fort bli ufrivillig "drapsmann/kvinne" om ikkje dei mjuke traffikantane óg tenkjer seg om.. Skremmande!!

    Hihi, ler av dei kule kattane dine ♥herlig! Firbeinte venner gjer livet rikare :D for sure!

    god natt min skatt med flosshatt ;)

    SvarSlett
  5. ENIG!
    Fy fader jeg synes det er skummelt å kjøre i kveldinga for tida. Er livredd det skal sprette fram en fotgjenger uten refleks foran panseret.

    SvarSlett
  6. Støtter deg fullt ut på dette innlegget, min venn - jeg skvetter rett som det er, av at en eller annen, barn eller voksen, plutselig befinner seg rett foran eller på siden av bilen min. Jeg syns det er helt vanvittig skummelt! Vi er strålende alle som en, men lyser ikke mørket, det har du rett i!!

    Også du - tusen takk for så fine ord til meg. Og ja, tenk så gøy om vi kunne møtes på halvveien en dag :) Det må vi få til (jeg må bare bli litt friskere, for pr nå kan jeg ikke kjøre bil så langt...men det kommer en dag, og da..!! Tenk så moro! Det må vi satse på!)

    Ønsker deg og dine en fin helg. mange klemmer din vei <3

    SvarSlett
  7. Hei søte deg,
    fabelaktig bra innlegg!

    Ønsker deg en nydelig helg, takk for at du titter innom og legger igjen de søteste ord! Du er underbar!
    klem Maia

    SvarSlett
  8. TAKK for påminnelsen (til dem som trenger det; jeg sørger alltid for å synes ;)

    - og TAKK for at du skriver på nynorsk!

    God natt til deg ^:^

    SvarSlett
  9. Jepp! Helt sant!
    Her deler min kjære og meg på et refleksbånd (hvor ble alle de andre 14 av?!)
    og den nye, tøffe sykkellykta er sporløst forsvunnet!
    Må nok gå til innkjøp av reservereflekser (og lykter):)
    Takk for at du minner oss!

    Takk også for de koselige kommentarene hos meg:)
    ja, travle mnd, vi har bursdag alle fire fra sept.-nov.!
    trivest med det, høsten er en flott tid å være sammen:)

    Nyt fredagen! Sånne dager er gull verdt:)
    (jeg skal planlegge;)

    klemklem

    SvarSlett
  10. Flott oppfordring altså (og flott blogg)!
    Helsing Emma, refleksentusiast ;)

    SvarSlett

Tusen takk for helsing, det gjer meg glad!